راهنما

راهنمای سایت

راهنمای چگونگی کار با وب سایت گلوپ

گلوپ وب سایتی است که شما می توانید از طریق آن:

۱- چنانچه در زمینه ای به مشکل و یا چالشی برخورد کرده‌اید و در جستجوی فرد،افراد و یا شرکت‌های توانمندی برای حل مشکل خود هستید می توانید از طریق گلوپ با این افراد و شرکت ها ارتباط برقرار کنید.

برای مثال یک شرکت عمرانی در پروژه های ساختمانی خود با مشکل پایین بودن مقاومت بتن های تولیدی برخورد کرده است و نیازمند حل این چالش میباشد، با ثبت این مشکل و نمایش داده شدن در سایت گلوپ، فرد، افراد یا شرکت هایی که در حل این مشکل توانمند باشند می‌توانند پیشنهاد همکاری ارائه کنند و در نهایت شرکت عمرانی بهترین پیشنهاد های را انتخاب کرده و برای ترغیب بهترین پیشنهاد دهنده  پاداشی از سوی شرکت عمرانی تعلق خواهد گرفت. 

۲- چنانچه شما برای یک مشکل و یا چالشی به خصوص، راه‌حلی در نظر دارید می توانید با ثبت مشکل و یا چالش مربوطه در سایت گلوپ توانمندی خود را در ارائه راه حل این مشکل به اطلاع دیگران برسانید. فرد، افراد و یا شرکت هایی که تاکنون به آن مشکل برخورد کرده اند از طریق سایت گلوپ می‌توانند با شما ارتباط برقرار کنند و شما در ازای ارائه راه‌حل پاداشی از طرف آن ها دریافت خواهید کرد.

۳- چنانچه شما فرد یا شرکتی خلاق هستید می توانید با مشاهده مشکلات و چالش‌های ثبت شده در سایت گلوپ پیشنهاد همکاری ارسال کرده و در ازای ارائه راه‌حل پاداش دریافت کنید.

 

تمامی مراحل انجام هر یک از موارد بالا بسیار ساده می باشد، با این حال منو های زیر انجام هر گونه فعالیت در سایت را با جزئیات توضیح داده است:

جهت ثبت پروژه (چالش/راه حل) و یا ارسال پیشنهاد همکاری، ابتدا بایستی در سایت گلوپ ثبت نام فرمایید.
برای ثبت نام از این لینک و جهت ورود به پنل کاربری خود از این لینک اقدام نمایید.

 

لازم به ذکر است در سایت گلوپ از اصطلاحات پروژه و آگهی استفاده شده است که هر دو در واقع به یک معنی می باشند. به بیان دیگر شما چالش/راه حل خود را ابتدا در گلوپ به عنوان یک پروژه ثبت می کنید و این پروژه به عنوان یک آگهی در سایت نمایش داده می شود.

برای ثبت پروژه(چالش/راه حل) جدید روی دکمه ثبت پروژه در هدر وب سایت کلیک کنید. و یا در بخش پنل کاربری مسیر: “داشبورد>پروژه (چالش/راه حل)>ثبت پروژه (چالش/راه حل)” را طی کنید.

راهنمای ثبت پروژه جدید

در صفحه ثبت پروژه / راه‌حل جدید، اطلاعات مربوط به پروژه خود را وارد کنید.

  • فیلد نوع پروژه
    با توجه به نوع پروژه خود (مشکل/راه حل)، این فیلد را تکمیل کنید.
  • عنوان پروژه (مشکل/راه‌حل)
    در این فیلد عنوان پروژه خود را مختصر و قابل فهم وارد کنید.
  • توضیحات پروژه (مشکل/ راه‌حل)
    در این قسمت، توضیحات مربوط به پروژه را به صورت کافی  وارد کنید تا دیگران بتوانند به طور کامل با چالش/راه حل شما آشنا شوند و در صورت علاقه مندی درخواست همکاری ارسال کنند.
  • زمینه فعالیت
    در این قسمت یک یا چند موضوع مرتبط با پروژه خود را انتخاب فرمایید. (انتخاب صحیح این بخش باعث می شود پروژه شما در دسته بندی مشخص نمایش داده شود).
  • مدت زمان پروژه
    حداکثر زمانی (Deadline) که دیگران بتوانند برای شما از طریق گلوپ پیشنهاد همکاری ارسال کنند را در این بخش وارد کنید. برای مثال اگر برای حل مشکلتان تنها سه ماه فرصت دارید تاریخ سه ماه آینده را باید وارد کنید.
  • پیوست فایل‌های مورد نیاز
    در این قسمت فایل‌های مورد نیاز پروژه خود شامل نقشه ها، عکس ها، داده ها و .. را در قالب فایل Zip بارگذاری فرمایید. (در صورت نیاز)
  • در نهایت روی دکمه ارسال کلیک کنید.
    پس از ارسال، پروژه شما در صورتی که شامل مضامین مغایر با قوانین و اصول جمهوری اسلامی ایران نباشد در سایت نمایش داده خواهد شد.

شما با ورود به بخش “پنل کاربری> داشبورد>پروژه (چالش/راه حل)>پروژه (چالش/راه حل) های من” می توانید پروژه های ثبت شده خود را به تفکیک نوع (مشکل/راه حل) مشاهده کنید. در این بخش برای ویرایش آگهی از دکمه Capture استفاده کنید.

با ورود به “پنل کاربری> داشبورد>پروژه (چالش/راه حل)>پروژه (چالش/راه حل) های من” می توانید با کلیک بر آیکون Capture5 وضعیت آگهی (چالش/راه) حل خود را تغییر دهید.

در صورتی که مشکل (چالش) شما توسط شخص یا اشخاصی حل شده است. باید نسبت به تغییر وضعیت پروژه خود اقدام کنید. این اقدام شما تاثیر مثبتی ازسوی گلوپ برای پروژه های بعدی شما خواهد داشت.

همچنین می توانید چالش/راه حل خود را حذف کنید. با این اقدام پروژه (چالش/راه حل) شما دیگر نمایش داده نخواهد شد.

در صورتی که اشخاصی برای پروژه شما درخواست همکاری ارسال کنند، ابتدا برای شما پیامک اطلاع رسانی ارسال خواهد شد.
شما می توانید با ورود به بخش “پنل کاربری> داشبورد>پروژه (چالش/راه حل)>پروژه (چالش/راه حل) های من” رفته و با کلیک بر روی آیکون Capture7، پیشنهادهای متناظر با هر چالش/راه حل خود را مشاهده کنید.

شما می توانید با کلیک بر روی جست و جو در صفحه اصلی به صقحه “جست و جوی پیشرفته گلوپ” بروید.

MAIN

همچنین می توانید در پایین صفجه اصلی بر روی یکی از دکمه های Capture9 کلیک کنید.

در این بخش آگهی ها (چالش/راه حل) به سه صورت نمایش داده می شوند.

1- لامپ سفید Capture10 : آگهی از نوع مشکل (وقتی کاربری در زمینه ای به مشکلی برخورده باشد آگهی وی به این صورت نمایش داده می شود)

2- لامپ زرد Capture3 : آگهی از نوع مشکل حل شده (که در دسته بندی راه حل ها قرار می گیرد)

زمانی که یک مشکل قبلا در سایت ثبت شده باشد ابتدا به صورت لامپ سفید نمایش داده می شود، اگر این مشکل توسط یک کاربر (متخصص) حل شود پس از حل مشکل، وضعیت آگهی به حل شده (لامپ زرد) تغییر می کند، به اینصورت که این مشکل اینبار توسط شخص حل کننده ثبت شده و وضعیت آن از نوع راه حل با لامپ زرد رنگ می باشد . همانطور که در بخش های قبل نیز گفته شد، تغییر وضعیت آگهی از طرف مالک آگهی صورت گرفته و شخص حل کننده را به اطلاع گلوپ می رساند که در مسیر: “پنل کاربری>داشبورد>پروژه (چالش/راه حل)>پروژه (چالش/راه حل) های من” قابل دسترسی می باشد. همچنین شخص حل کننده نیز می تواند از مسیر “پنل کاریری>داشبورد>پشتیبانی کاربران>ارسال تیکت” این موضوع را به اطلاع گلوپ برساند.

3- لامپ سبز Capture11 : آگهی از نوع راه حل (وقتی کاربری در زمینه ای راه حلی برای یک مشکل در نظر داشته باشد، آگهی وی به این صورت نمایش داده می گردد)

برای دسترسی بهتر به آگهی های مورد نظرتان از بخش جست و جوی پیشرفته استفاده کنید.

Capture12

در بخش جست و جو کلمات کلیدی مد نظرتان را وارد کنید. در بخش نوع پروژه اگر مورد اول را انتخاب کنید همه آگهی ها نمایش داده می شود، اگر مورد دوم (مشکلات) را وارد کنید آگهی های از نوع مشکل (لامپ سفید) نشان داده می شود. و اگر مورد سوم (راه حل ها) را انتخاب کنید، آگهی از نوع راه حل (لامپ زرد و سبز) نمایش داده خواهد شد. 

همچنین با انتخاب زمینه فعالیت مرتبط با  مقصودتان، میتوانید آگهی ها را محدودتر کنید. در نهایت برای نمایش آگهی بر اساس انتخاب های شما، دکمه جست و جو را کلیک کنید.

در صورتی که می خواهید با شخص ثبت کننده آگهی(چالش/راه حل) همکاری کنید باید گزینه ارسال پیشنهاد همکاری را کلیک بفرمایید. بدیهی است تکمیل کامل تر فرم ارسالی در ترغیب همکاری شخص ثبت کننده آگهی با شما تاثیر مثبت خواهد داشت. 

زمانی که شما پیشنهاد همکاری خود را ارسال کنید، پس از پرداخت هزینه و تایید گلوپ (از طریق پیامک اطلاع رسانی خواهد) اطلاعات موجود در فرم ارسالی به همراه شماره موبایل، نام و نام خانوادگی شما برای مالک آگهی فرستاده می شود.

برای مشاهده پیشنهادات همکاری که تاکنون ارسال کرده اید می توانید از مسیر:  “پنل کاربری> داشبورد>پروژه (چالش/راه حل)>پیشنهادات همکاری ارسالی” اقدام کنید.

پس ارسال درخواست ثبت و یا ویرایش پروژه (چالش/راه حل)، ابتدا درخواست شما توسط گلوپ مشاهده شده و درصورت تایید در سایت منتشر خواهد شد.

همچنین زمانی که شما برای پروژه ای (چالش/راه حل)، پیشنهاد همکاری ارسال کنید، ابتدا این پیشنهاد توسط گلوپ مشاهده شده و در صورت تایید، برای کاربر ثبت کننده آگهی (چالش/راه حل) ارسال خواهد شد.
مضامین و مطالبی که کاربران گلوپ در سایت ثبت می کنند باید مطابق با ارزش ها و قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد و درصورت هرگونه مغایرت، در سایت گلوپ نمایش داده نخواهد شد.

کاربرانی که احراز هویت شده اند تیک آبی دریافت خواهند کرد و پروژه های ثبت شده و پیشنهادات همکاری ارسالی آن ها با علامت تیک آبی  نشان داده خواهد شد.

برای افزایش اعتماد کاربران، گلوپ سعی کرده است کاربران احراز هویت شوند، برای این منظور می توانید با ورود به بخش “پنل کاربری>داشبورد>احراز هویت کاربران” فرم مربوطه را تکمیل نموده و برای گلوپ ارسال نمایید. با این اقدام، اکانت شما، پس از تایید تیک آبی تیک آبی  دریافت خواهد کرد. در اینصورت بقیه کاربران تمایل بیشتری به همکاری با شما خواهند داشت.

گلوپ هیچ‌گونه هزینه‌ای به صورت درصدی (پورسانتی) در ازای حل مشکلات اخذ نمی‌کند. گلوپ یک سامانه ارتباطی است و تنها هزینه خدمت‌رسانی را دریافت می‌کند که این هزینه برای تمامی مشکلات ثبت‌شده یکسان بوده و مستقل از مبلغ قرارداد فی‌مابین حل‌کننده مشکل و فرد دارای مشکل می‌باشد. به این‌گونه که هر شخص در ابتدا می‌تواند به‌طور رایگان، مشکل و یا توانمندی خود را ثبت نماید. سپس درصورتی‌که شخص و یا اشخاصی برای وی پیشنهاد همکاری ارسال کنند، برای مشاهده پیشنهادهای همکاری دریافتی هزینه 25.000 تومان را به صورت اینترنتی پرداخت می‌کند. این هزینه برای یک مشکل تنها یک‌مرتبه دریافت شده و مستقل از تعداد افراد پیشنهاددهنده است. همچنین فردی که بخواهد برای مشکلی (چالش) پیشنهاد همکاری ارسال کند می‌بایست هزینه 20.000 تومان را پرداخت کند.

دریافت این هزینه‌ها در راستای خدمات‌رسانی هر چه‌بهتر گلوپ خواهد بود.

۱- تمامی اطلاعات افراد شامل اطلاعات کاربری، پروژه های ثبت شده و ارسال پیشنهادات جزء اطلاعات شخصی اشخاص محسوب شده و نزد سایت گلوپ محفوظ خواهد بود.
۲- گلوپ سامانه ای ارتباطی است. سامانه‌ای برای ارتباط اشخاص دارای چالش و یا مشکل با اشخاصی که توانایی حل مشکل و چالش مربوطه را دارند. در نتیجه هزینه ای که کاربران در این سایت پرداخت می‌کنند در ازای فراهم کردن بستر ارتباطی می باشد. اشخاص پس از دریافت اطلاعات ارتباطی همدیگر، می توانند با یکدیگر شروع به همکاری کنند.

با اینکه گلوپ سعی دارد تمامی اعضای سایت احراز هویت شوند اما حصول اطمینان از تمام اطلاعات افراد شامل پروپوزال، تحصیلات، نام شرکت و … ، و همچنین روابط خارج از گلوپ به عهده اشخاص (کاربران سایت) می باشد و از کنترل گلوپ خارج بوده و هیچ تعهدی نسبت به آن ها نخواهد داشت.